De rijders konden in de kwalificatie uitvechten wie er van pole position mocht starten in de hoofdrace. Kuipers, Klaver en Rouault hadden al gauw de snelheid in de auto en hadden de top 3 in handen. De tweede poging van Rouault was vervolgens zo ongelofelijk snel, dat hij naar pole ging en P2 al op 0.8s zette. Kuipers verbeterde zich ook en wist zich tussen Klaver en Rouault te nestelen, maar Klaver antwoorde in terug met zijn laatste poging van de sessie en pakte P2 terug. P4 was voor Van Putten en P5 voor Thom van 't Slot, waardoor laatstgenoemde van pole mocht starten voor de sprintrace.
Bij de start van de sprintrace was het Van 't Slot die snel de deur dichtgooide voor Van Putten en zo de leiding behield. Bij het uitkomen van de lange doordraaier gingen Klaver en Rouault wiel aan wiel naar de hairpin van bocht 5. Flinke overstuur op de exit en haastig verdedigen van Rouault leidde tot contact tussen de twee rivalen en Klaver verloor een plek aan Jos van der Sterren. In de tweede ronde kon de DRS worden gebruikt op het kilometer-lange rechte stuk. Een ideale plek om in te halen en daar maakte de coureurs maar al te graag gebruik van. Kuipers kon Van 't Slot slim uitremmen langs de buitenkant en pakte de leiding over. Rouault dacht wel even mee te springen met zijn teamgenoot, maar Van 't Slot vond in de laatste bocht meer grip - en lef - om zo de GNCR rijder nog achter zich te houden. Later die ronde was de weerstand van Van 't Slot dan toch doorbroken en kon Rouault na een foutje er langs. Enkele ronden later kon Rouault ook Kuipers voorbij en zo was de pikorde weer hersteld. Klaver moest toen nog voorbij Kuipers zien te komen en deed dat met een mooie switchback bij de hairpin, maar Rouault was toen al aan de horizon vertrokken. Hij won de sprintrace en liep 5 punten uit op Klaver, die 2de werd. Kuipers was 3de achter deze rijders en Van Putten en Kort maakten de top 5 compleet.
Rouault mocht van pole starten in de hoofdrace en behield zijn leiding bij het uitkomen van de eerste bocht. Van Putten en Capellen verloren de controle en stonden al na 1 bocht in het gras, maar konden verder. Ook Van der Heiden kon de melee niet goed ontwijken en had wat schade aan zijn auto. In de haarspeldbocht was het ook nog even tricky voor Geert van 't Slot en Lammert Mook die in contact kwamen, waardoor Van 't Slot naar de pits moest voor een nieuwe achtervleugel. Ondertussen probeerde Klaver in de DRS van Rouault te blijven, om zo zijn rivaal onder druk te houden, maar Rouault reed rappe tijden en brak al snel de slipstream. Van Putten en Kort waren druk in gevecht voor P6, terwijl voor P8 maar liefst 5 auto's aan het strijden waren. Bij het opkomen van start-finish reden Van der Heiden, Jansen en Capellen drie-dik naar bocht 1 toe, totdat de wielen van Van der Heiden en Jansen in elkaar haakten. De auto's schoten linksaf de vangrail in vlogen hard door de lucht en Van der Heiden moest de wedstrijd verlaten. Enkele ronden later hadden Van der Sterren, Kort en Van Putten elkaar gevonden voor P5. Van Putten kwam in die felle gevechten als winnaar uit de bus en klom van P7 naar P5 voordat de rijders hun pitstops moesten maken. Klaver probeerde vanaf P2 de undercut op Rouault en won meer dan 2 seconden per ronde. Rouault moest dus reageren en kwam op nieuwe banden terug de baan op met slechts 2 seconden voorsprong op Klaver. Het had dus geen ronde langer moeten duren, of Klaver had de leiding kunnen overnemen. Nu kon Rouault zijn nieuwe banden en de vrije lucht gebruiken om weg te rijden van Klaver, en opnieuw zagen we Rouault pas terug aan de finish. In de laatste minuten kon Capellen nog Mook voorbij voor P9 en had Dekker zich keurig opgeklommen naar P6. Rouault won dus zijn tweede race van de avond en zijn achtste van het seizoen. Opnieuw waren het Klaver en Kuipers die naast hem stonden op het podium.
De laatste race van het seizoen zal op 13 november worden verreden op COTA, het Formule 1 circuit in Texas. De voorsprong van Rouault op Klaver bedraagt 43 punten, dus een overwinning in de sprintrace en een P3 van Klaver kan hem al de titel bezorgen. Of dat gaat gebeuren, of dat de titelstrijd een andere wending krijgt, gaan we over twee weken zien!
06-11-2025 | GT4
30-10-2025 | GT4
22-10-2025 | Algemeen