SRVN presenteert kampioenschappen voor 2023-1



SRVN presenteert kampioenschappen voor 2023-1


De januarimaand zit er alweer op, en dus maken we ons klaar voor een nieuwe SRVN raceseizoen. De totale organisatie, onder leiding van de KC heeft een fraai aanbod neergelegd voor de kampioenschappen voor het komende raceseizoen 2023-1. De inschrijvingen zijn NOG niet geopend, maar dit is wat er voor jullie allemaal te wachten staat voor het komende seizoen. Mede dankzij jullie input in de diverse enquêtes, dank daarvoor!

ALGEMENE VERANDERINGEN

Hierbij wat algemene wijzigingen ten opzichte van het vorige seizoen.
- De participatiepunten worden verlaagd, naar 45 punten voor split 1 en 15 voor split 2
- De schrapresultaten tellen alleen voor de racepunten, niet voor de participatiepunten. Op komen dagen loont op deze manier weer.
- De kwalificatiesessies zullen niet meer private zijn, maar open (15 minuten)
- De Pre-kwalificatiesessies zullen nu ook op maandag plaatsvinden

KAMPIOENSCHAPSAANBOD

Niet minder dan 4 kampioenschappen zullen er gehouden worden, los van de diverse evenementen, zoals de Enduro evenementen en (natuurlijk) de SRVN 500. Hierbij een uiteenzetting.

PORSCHE CUP

De Porsche (Super)cup maakt zijn rentree binnen SRVN. Dit kampioenschap gaat een FIXED SETUP klasse worden, gericht juist ook voor de beginnende simracer. Twee races van 25 minuten gaan er gereden worden per race-avond waarbij er enkele hulpmiddelen worden ingeschakeld om de auto toegankelijker te maken. Ook zal de schade verminderd worden. Mocht je toch schade rijden, dan zal de reparatietijd niet zo lang duren, die wordt namelijk ook verminderd.

GT

Al jaren een hardloper, en natuurlijk is dus deze raceklasse er weer bij. Maar wel met wat wijzigingen. Op het eerste vlak vanwege een nieuw bandenmodel wat wordt geïntroduceerd en nieuwe physics incl. nieuwe BOP. Dit zal voor een nieuwe impuls zorgen voor deze fraaie raceklasse. Het format wordt ook licht gewijzigd, we gaan terug naar 1 race van 60 minuten, met een verplichte pitstop waarbij je twee compounds gedurende de race moet gebruiken.

INDYCAR

Ook de Indycar klasse maakt zijn rentree binnen SRVN. Nadat wij in 2016 voor het laatst met deze machtige open wheeler hebben gereden, zal de vernieuwde Indycar binnen rFactor 2 het stokje overnemen van de Formula Pro waar we drie fraaie seizoenen mee gereden hebben.

De kalender zal bestaan uit 4 Road Courses, met 2 races per avond. (1 sprint van 15 minuten en 1 lange race van 45 minuten) En daarnaast nog 2 Oval races die maar 1 race per avond kennen. (60 minuten) Een leuke diversiteit aan circuits dus, daar waar de Indycar juist zo bekend om staat.

DTCC

De nieuwe BTCC auto’s binnen rFactor 2 gaan de plek van de DTCR overnemen. Een geweldige diversiteit aan zowel voor- als achterwiel aangedreven auto’s is beschikbaar. Dit kan niet anders dan mooie deur-aan-deur gevechten opleveren. Het format blijft min of meer hetzelfde als in het afgelopen DTCR seizoen. (2 races van 25 minuten)

 

Met dit ruime aanbod verwachten we dat we weer een geweldig raceseizoen tegemoet gaan, met voldoende aanbod voor zowel de beginnende als gevorderde simracer.

Achter de schermen zijn wij druk bezig om alles in te richten om je in te kunnen schrijven voor de kampioenschappen. Ga er vanuit dat we aanstaande vrijdag 10 februari de inschrijvingen gaan openen. Mocht dit toch nog wijzigen, dan laten we dit natuurlijk weten.

Met nog 2 rondes te gaan zijn we alweer aangekomen bij de en na laatste race van het F3 kampioenschap.

Lees verder...

De laatste rond van het Alpine GT4 Cup werd verreden op Toban. Het was Isaiah Bennett die meteen goeie zaken deed door de auto op pole position te zet…

Lees verder...

Ronde 5 van het NK GT3 kampioenschap bracht ons naar Portugal op het circuit van Portimao. In de kwalificatie was het Robin de Jong die de snelste was…

Lees verder...

Waar het weer tijd was voor ronde 5 van het kampioenschap, wist Nanno van der Poel de pole te pakken in de kwalificatie met een flinke voorsprong van …

Lees verder...