8 Vragen aan Rudy van Buren


Na de vragen gesteld te hebben aan relatief nieuwe leden met mooie buitenlandse namen, hielden we de microfoon dit keer onder de neus van veelvraat Rudy van Buren. Komen we achter het geheim van de smid, is er ook voor hem een leven naast simracen en waarom zien we hem dit seizoen bijna niet?

 

Vertel eens wat over jezelf
Rudy van Buren, 23 jaar woonachtig in Lelystad. Geboren in Gouda, totdat ik op m'n 4e ben verhuisd naar het o zo mooie Drenthe... Daar tot m'n 15e doorgebracht voordat ik uiteindelijk in Lelystad terecht ben gekomen. De jeugd veelal op het racecircuit doorgebracht met zowel karting als autosport en daardoor uiteindelijk ook in het sim-wereldje terecht gekomen.

 

Wat doe je naast het simracen?
Ik werk in een bedrijf dat gespecialiseerd is in relatiegeschenken en premiums, en daarnaast ook de kerstpakketten. Hier heb ik veelal het sales gedeelte op m'n bord, en het maken van presentaties en visuals. Buiten werk om is er de laatste tijd een knop flink omgegaan, van niet sporten naar 4 a 5x per week en dat bevalt goed. Tel daarbij op de verbouwing van het huis dat ik medio vorig jaar met m'n vriendin heb gekocht en het simracen valt eigenlijk al weg. Een combinatie van deze factoren is dan ook de reden dat ik in 2016-1 nagenoeg niet op de grid zal staan.

 

Hoe ben je bij SRVN terechtgekomen?
Na een jaar wat minder actief geweest te zijn, kwam ik een stream tegen op youtube. De beelden spraken voor zich en de registratie volgde kort daarop.

 

Waar stuur je mee? (racekit)

Een G27 gemonteerd op een playseat. Niks speciaals, maar dat vind ik ook niet nodig. Enige wens die ik nog wel heb is 3 schermen. Dat geeft toch even een extra dimensie aan het simmen. Dat doen de stuur/pedalen sets die de €1000,- passeren uiteraard ook, maar dat vind ik het geld niet waard.

 

Wat trekt je aan bij SRVN?
Presentatietechnisch naar de buitenwereld staat het geheel als een huis, menig organisatie zal er jaloers op zijn. Forum zit goed in elkaar en de startvelden zijn vol.

 

Beste race ooit bij SRVN
Afgelopen seizoen met de GT op Spa. Het leek er die dag tot een uur of 18:00 op dat ik de race zou moeten missen i.v.m. werk. Ineens kon ik het toch halen, alleen de kwalificatie niet. Geen probleem, achteraan starten in de kwalificatie race en dan naar voren. Dat plan leek prima te werken tot m'n TS vastliep en ik naar desktop geknald werd. Daardoor de hoofdrace weer vanaf achteraf moeten komen, en de leiding in de allerlaatste ronde buiten om in Les Combes kunnen pakken.

 

Slechtste race
Lastig, er zijn er wel een paar die ik zou willen nemen. Maar ik denk dat ik terug ga naar m'n tweede clio seizoen op de Nordschleife. Liet me volledig opnaaien in race 2 met de reverse grid, en eindigde een paar meter hoog in een boom buiten het circuit. Harde maar wijze les.

 

Mooiste (inhaal)actie
Nogmaals de Nordschleife dit maal een jaar later met de Civic. Tijdens de staande start in race twee vanaf p10/11/12 (geen idee wat de reverse grid was die race ) naar p4 uitkomen eerste bocht. Vol buiten om, maar alles viel perfect op z'n plaats.

Macau zorgt voor chaos

15-10-2024 | F3

Het prachtige snelle lastige circuit van Macau was een hand vol voor de coureur in de afgelopen ronde van het F3 kampioenschap. Met snelle bochten en …

Lees verder...

De eerste endurance race van het seizoen stond op de planning en het legendarische circuit van Daytona was het decoor voor ronde 2 in het NK GT3 kampi…

Lees verder...

Op donderdag was het weer tijd voor de Alpine Cup op het circuit van Adelaide. Een compleet ander circuit dan afgelopen racedagen, want op de straten …

Lees verder...

Kale banden op Okayama

01-10-2024 | F3

Een nieuwe debutant zette het veld weer even op scherp door zowel wel pole position en de winst te pakken tijdens de eerste race van het weekend. De n…

Lees verder...